Available Light

Available light
Photography and cinematography, available light or ambient light refers to any source of light that is not explicitly supplied by the photographer for the purpose of taking photos. The term usually refers to sources of light that are already available naturally (e.g. the sun, moon, lightning) or artificial light already being used (e.g. to light a room). It generally excludes flashes, although arguably flash lighting provided by other photographers shooting simultaneously in the same space could be considered available light. Light sources that affect the scene and are included in the actual frame are called practical light sources, or simply practicals.
Use of available light is an important factor in candid photography in order not to disturb the subjects.
The use of available light may pose a challenge for a photographer. The brightness and direction of the light is often not adjustable, except perhaps for indoor lighting. This will limit the selection of shutter speeds, and may require the use of shades or reflectors to manipulate the light. It can also influence the time, location, and even orientation of the photo shoot to obtain the desired lighting conditions. Available light can often also produce a color cast with color photography.
Levels of ambient light are most frequently considered relative to additional lighting used as fill light, in which case the ambient light is normally treated as the key light. In some cases, ambient light may be used as a fill, in which case additional lighting provides the stronger light source, for example in bounce flash photography. The relative intensity of ambient light and fill light is known as the lighting ratio, an important factor in calculating contrast in the finished image.
________________
Available Light
Dalam fotografi dan sinematografi, tersedia cahaya atau cahaya sekitar mengacu pada sumber cahaya yang tidak dipasok secara eksplisit oleh fotografer untuk tujuan pengambilan foto. Istilah ini biasanya mengacu pada sumber cahaya yang sudah tersedia secara alami (misalnya matahari, bulan, petir) atau cahaya buatan yang telah digunakan (misalnya untuk menyalakan ruangan). Ini umumnya mengecualikan berkedip, meski bisa dibilang flash lighting yang disediakan oleh fotografer lain syuting serentak di tempat yang sama bisa dianggap ringan. Sumber cahaya yang mempengaruhi pemandangan dan termasuk dalam kerangka sebenarnya disebut sumber cahaya praktis, atau hanya practicals.
Penggunaan cahaya yang tersedia merupakan faktor penting dalam fotografi candid agar tidak mengganggu subjek.
Penggunaan cahaya yang tersedia dapat menjadi tantangan bagi seorang fotografer. Kecerahan dan arah cahaya seringkali tidak bisa diatur, kecuali mungkin untuk penerangan dalam ruangan. Ini akan membatasi pemilihan kecepatan rana, dan mungkin memerlukan penggunaan nuansa atau reflektor untuk memanipulasi cahaya. Hal ini juga dapat mempengaruhi waktu, lokasi, dan bahkan orientasi pemotretan untuk mendapatkan kondisi pencahayaan yang diinginkan. Cahaya yang tersedia seringkali juga bisa menghasilkan cor warna dengan fotografi warna.
Tingkat cahaya sekitar paling sering dianggap relatif terhadap penerangan tambahan yang digunakan sebagai cahaya isi, dalam hal ini cahaya ambient biasanya diperlakukan sebagai lampu utama. Dalam beberapa kasus, cahaya sekitar bisa digunakan sebagai pengisi, dimana pencahayaan tambahan memberi sumber cahaya lebih kuat, misalnya dalam fotografi kilat terpental. Intensitas relatif cahaya ambient dan cahaya isi dikenal sebagai rasio pencahayaan, faktor penting dalam menghitung kontras pada gambar akhir.

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Langkah-Langkah Merakit PC